amit még ajánlunk
Kooperatív tanulás
Spencer Kagan- Miguel Kagan
A mai pedagógia fő kérdése az egész világon nem az, hogy MIT, hanem az, HOGYAN, milyen készségeket, képességeket tanítsunk, hogy a jövő felnőttje válaszolni tudjon az új kihívásokra. A Kooperatív tanulás című, a korábbi, világszerte népszerű kiadvány szerzők által átdolgozott új kiadásának módszerei a gondolkodás, a kommunikáció, az együttműködés készségeit fejlesztik. Minden pedagógus számára ajánljuk, aki módszertani segítséget keres a frontális oktatás felváltására, eszközöket korszerű tanulásmódszertani megoldásokhoz.
A mai pedagógia fő kérdése az egész világon nem az, hogy MIT, hanem az, HOGYAN, milyen készségeket, képességeket tanítsunk, hogy a jövő felnőttje válaszolni tudjon az új kihívásokra. A Kooperatív tanulás című, a korábbi, világszerte népszerű kiadvány szerzők által átdolgozott új kiadásának módszerei a gondolkodás, a kommunikáció, az együttműködés készségeit fejlesztik. Minden pedagógus számára ajánljuk, aki módszertani segítséget keres a frontális oktatás felváltására, eszközöket korszerű tanulásmódszertani megoldásokhoz.
A kooperatív tanulás különbözik minden más tanulástól. Az különbözteti meg a hagyományos tantermi tanulástól, hogy a tantárggyal kapcsolatos, tanulók közötti kooperatív interakció a tanulási folyamat szerves részévé válik. Ehhez nyújt igen alapos módszertani segítséget e könyv, mely a
Az új könyvben sokféle új struktúra közül választhat a pedagógus a saját osztályaiban attól függően, hogy kezdő vagy haladó kooperatív oktató-e.
Segítséget kaphat ahhoz is, hogy a saját tanítványai, osztálya, iskolája egyedi, sajátos helyzetéhez, egy adott szituációhoz, a tanítási feladatokhoz leginkább megfelelő módszert, formát, játékot hogyan válasszon ki, illetve milyen eszközökkel érheti el a legjobb eredményeket.
A Kagan módszerek újraértelmezik a tanítást. A tanítás nem az, amit a tanár elmond, hanem a tanulási élmények megteremtése a tanuló számára.
Az ember társas lény, legtöbb tevékenységében együttműködik társaival. Egymással egy csapatban együttműködve dolgozni csodálatos élményt ad a tanulóknak, s alkalmat teremt számukra, hogy olyan szociális és életvitellel összefüggő készségeket tudjanak kifejleszteni, amelyeket aztán valóban egész életük során hasznosítani tudnak.
A kooperatív tanulás együttműködő tanulást jelent, amely nem egyenlő a hagyományosan használt csoportosan végzett munka kifejezéssel.
A kooperatív tanulás egyenlő esélyt biztosít a hátrányos helyzetű és vagy lassabban haladóknak is a munkában való részvételre. Toleranciára, elfogadásra és egymás segítésére nevel, s mint ilyen háttérbe helyezi a versengést, egymás legyőzését, kiszorítását.
A kooperatív tanulás négy alapelve: az egyenlő részvétel, az építő egymásrautaltság, a párhuzamos interakciók és az egyéni felelősség. Ezek minden feladattípusnál megjelennek és egységes pedagógiai rendszert alkotnak.